کد خبر: ۹۶۰۸۱
تاریخ انتشار: ۱۷ بهمن ۱۳۹۸ - ۰۹:۰۱
پرسپولیس و استقلال بهترین فوتبال خود را امروز بازی کنند و شهرآورد زیبا شود، در آن صورت می‌توان گفت این باخت فدای سر مربی بازنده و بازیکنانش!
خبرورزشی/ فرهاد اشراقی؛ بازی استقلال و استیل‌آذین در جام حذفی چند سال قبل که با برتری ۵ بر ۴ استیل‌آذین تمام شد را یادتان هست؟ در آن بازی امثال علی کریمی و مهدوی‌کیا در استیل‌آذین بودند و فرهاد مجیدی هم مهاجم استقلال بود. یادم هست هر سه نفر هم در آن بازی عالی کار کردند و ۴۰، ۵۰ هزار تماشاگری که در ورزشگاه بودند، ضمن تماشای ۹ گل، از تماشای یک فوتبال ناب و پرهیجان سیراب شدند.
در پایان آن بازی با اینکه استقلال باخته و از جام حذفی کنار رفته بود، اما هوادارانش راضی بودند چرا که تیم‌شان فوتبال بسیار خوبی انجام داده بود و طبعاً هواداران هم مثل یک قهرمان از تیم‌شان حمایت کردند. شهرآورد تهران هم اگر مثل آن بازی باشد مسلماً هواداران تیم بازنده (چه استقلال و چه پرسپولیس) مشکلی ندارند. اما اگر بازی صفر- صفر شود و هیچ هیجانی نداشته باشد مسلماً همه ناله و نفرین خواهند کرد!
استقلال و پرسپولیس برای بازی امروز پتانسیل خوب بازی کردن را دارند. هر دو از مهره‌های خوبی برخوردارند و می‌توانند کاملاً هجومی بازی کنند. اگر تیمی که گل اول را می‌زند بازی را نبندد و به قول معروف بسته بازی نکند، مسلماً شهرآورد زیباتر و پرگل‌تر می‌شود. در بازی رفت پرسپولیس یک گل زد و برنده شد، اما فوتبال دو تیم به دل خود پرسپولیسی‌ها هم نچسبید و آن‌ها فقط از نتیجه لذت بردند. در آن مقطع تیم کالدرون به مدعیان می‌باخت و استقلال استراماچونی هم هنوز راه نیفتاده بود، اما حالا ۲، ۳ هفته است که هم پرسپولیس گل‌محمدی خوب بازی می‌کند (و خوب می‌برد) و هم استقلال مجیدی یک تیم هجومی و شاداب است.
طبعاً نتیجه شهرآورد برای هواداران دو تیم فوق‌العاده مهم است، اما به هر حال جمیعت زیادی هم دنبال فوتبال زیبا هستند و این مسئله اصلاً شعار نیست. کافی است برگردید به شهرآورد‌هایی که زیبا و پرگل بوده و تماشاگران وکارشناسان از آن‌ها لذت برده‌اند. در آن‌سو کلی شهرآورد صفر-صفر و یک-یک داشتیم که پشیزی نمی‌ارزید و هیچ‌کس را راضی نکرد.
ختم کلام این که کاش پرسپولیس و استقلال بهترین فوتبال خود را امروز بازی کنند و شهرآورد زیبا شود، در آن صورت می‌توان گفت این باخت فدای سر مربی بازنده و بازیکنانش!
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار